Zamów receptę
Szanowny Pacjencie,
Od dnia 02.08.2024 r. w Przychodni wprowadzony został system automatycznego powiadamiania sms (dotyczy m.in. recept, skierowań). Prosimy o uaktualnienie w rejestracjach Przychodni numerów telefonów komórkowych.
W przypadku braku telefonu komórkowego prosimy każdorazowo o kontakt z Przychodnią w celu otrzymania kodu do recepty.
WAŻNE!
Zamawianie recept bez wizyty u lekarza
Nowelizacja przepisów prawa daje obecnie możliwość wystawienia recept na leki stosowane w chorobach przewlekłych bez konieczności przeprowadzenia każdorazowo badania Pacjenta.
Oznacza to, że w przypadku niektórych chorób Pacjenci będą mogli otrzymać recepty na swoje leki bez konieczności odwiedzania lekarza (w okresie pomiędzy zaplanowanymi wizytami kontrolnymi).
Zmiana przepisów nie oznacza, że będzie można złożyć zamówienie na dowolne leki.
Aby uniknąć nieporozumień prosimy o zapoznanie się z najważniejszymi zasadami składania zamówień na leki.
WAŻNE INFORMACJE:
- Bez kontaktu z lekarzem można otrzymać recepty na leki stosowane w chorobach przewlekłych o ile w dokumentacji Pacjenta znajduje się informacja na ten temat.
- Bez kontaktu z lekarzem nie można otrzymać recepty na leki uspokajające, nasenne, przeciwbólowe, antybiotyki – stosowane ze wskazań nagłych lub czasowo.
- Jeśli leki z powyższych grup stosowane są przewlekle wymagana jest pisemna informacja od lekarza specjalisty.
- Leki mogą zostać wypisane wyłącznie osobom ubezpieczonym, w oparciu o weryfikację w systemie EWUŚ
- Bez kontaktu z lekarzem przepisujemy leki na okres nie dłuższy niż cztery miesiące.
- Nie przyjmujemy „zamówień” na skierowania, wnioski, zaświadczenia i inne.
- Czas realizacji zamówień to co najmniej 3 dni robocze.
- Recepty nie odebrane w ciągu miesiąca są niszczone.
- W razie jakichkolwiek wątpliwości lekarz ma prawo odmówić realizacji całości lub części zamówienia. W takich sytuacjach wymagany jest kontakt osobisty (wizyta u lekarza).
- W rubryce INFORMACJE OD PACJENTA - proszę podać nazwisko swojego lekarza rodzinnego.
- Zasady wydawania recept: Receptę należy odebrać w Rejestracji osobiście po okazaniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem lub poprzez osobę trzecią po uprzednio złożonym w oddziale pisemnym upoważnieniu.
Klauzula informacyjna – formularz kontaktowy
- Administratorem danych osobowych (ado) podanych w formularzu "zamawiania recept" jest OLMED sp. z o.o.
- Dane osobowe w postaci: imienia, nazwiska, numeru pesel, adresu email, numeru telefonu będą przetwarzane przez ado w celu sporządzenia i wydania pacjentowi recepty na leki
- Podanie przez państwa ww. danych osobowych jest dobrowolne, jednakże konieczne celem prawidłowego sporządzenia i wydania recepty za pomocą systemu elektronicznego
- Podstawą przetwarzania danych osobowych wpisanych w formularz kontaktowy jest dobrowolna zgoda pacjenta
- Przysługuje państwu prawo dostępu do danych osobowych wprowadzonych do formularza kontaktowego, poprawienia ich, żądania sprostowania danych osobowych
- Dane wprowadzone do formularza będą przetwarzane przez czas związany z realizacją usługi (wydania recepty), a także przez ustawowy okres związany z przechowywaniem dokumentacji medycznej
- OLMED sp. z o.o. informuje, iż pełna klauzula informacyjna dot. ochrony danych osobowych dostępna jest w zakładce RODO.
Drogi Pacjencie,
Informację na temat wystawionej recepty, w tym kodu recepty, można uzyskać m.in. za pośrednictwem Internetowego Konta Pacjenta (IKP). Po wystawieniu recepty kod do recepty automatycznie generowany jest na IKP. Jeżeli na IKP ustawione macie Państwo powiadomienie SMS, e-mail, kod do recepty zostanie tam przekazany.
Zachęcamy do skorzystania z tej aplikacji. Instrukcja do założenia IKP na stronie www.olmed.olkusz.pl zakładka e-usługi
Zwracamy się z prośbą o wypełnienie ankiety, wyniki będą wykorzystywane do podniesienia standardu oferowanych usług. Ankieta jest anonimowa.